Berichten zoeken

Gebruik social media op de juiste manier voor je bedrijf

Het maakt tegenwoordig bijna niet meer uit wat voor bedrijf je hebt of je doelgroep bevindt zich wel op social media. Ieder bedrijf besteedt daarom wel aandacht aan social media of heeft op z’n minst een account op de verschillende platformen. Of het nou gaat om een loodgietersbedrijf, een schilder of een administratiekantoor. Vrijwel alle bedrijven houden hun bezoekers en doelgroep op de hoogte via deze nieuwe media. Hieronder hebben we enkele tips die je kunnen helpen bij de social media strategie.

Tips voor social media

Wanneer je gebruik maakt van social media dan zijn er een aantal tips die je kunt toepassen. Hieronder hebben we enkele tips die je per direct in kan zetten voor je bedrijf.

  • Blijf circa minimaal één keer per dag posten. Er zijn namelijk veel bedrijven die erg enthousiast van start gaan, maar na verloop van tijd steeds minder berichten plaatsen. De social media platformen gaan snel en er komt veel content voorbij bij gebruikers. Wanneer je minder dan eenmaal per dag iets plaatst dan zal je vrijwel niet meer in beeld komen bij gebruikers.
  • Zorg ook dat je bezoekers actief worden en stel ze bijvoorbeeld een vraag. Social media is interactief en daarom heb je de kans om veel bezoekers direct beter betrokken te maken bij je bedrijf. Zo kun je bezoekers o.a. vragen over de mening naar een nieuw product of een nieuwe dienst die je aanbiedt. Naast dat je het publiek betrokken maakt zorgt dit er ook voor dat je feedback krijgt van bezoekers.
  • Verder is het verstandig om berichten van tevoren in te plannen. Via de verschillende platformen kun je van tevoren instellen op welke dag je het bericht wilt plaatsen. Op deze manier weet je zeker dat je geen tijd te kort komt om op het laatst nog berichten te plaatsen.
  • Regel winacties of geef cadeaus weg. Dit kan bijvoorbeeld nadat ze je pagina en/of berichten hebben geliked. Zodoende krijg je meer volgers en breid je je doelgroep verder uit. Dit kan ook door mensen hun vrienden te laten taggen. Binnen een mum van tijd heb je een groot bereik op diverse kanalen.